top of page

עוגיות מקרון וקצת בריאות


מזמן לא כתבתי פה פוסט, וזאת כי לא היה לי על מה לכתוב, אך לרגל (כמעט) שנה לקיום האתר הזה, אכתוב פה על רעיונות למליות למקרונים עם ערכים תזונתיים גבוהים יחסית.

אני לא מומחית או פריקית של בריאות, אבל ידוע שחשוב לאכול בריא, במיוחד בחורף המעצבן, אז למה לא לנסות לשלב ויטמינים בקינוחים?

ציפוי המקרונים מורכב מחלבוני ביצים, שקדים טחונים וסוכר. החלבונים מאד בריאים, השקדים גם כן, ולגבי הסוכר? לא בריא, אבל חייבים סוכר בשביל המרנג.בהכנת מקרונים לפי השיטה הצרפתית משתמשים בכמות קטנה יותר של סוכר מאשר מקרונים שנעשים לפי השיטה האיטלקית / שוויצרית (אולי בגלל זה מקרונים עם מרנג איטלקי יציבים יותר), אז שימוש בשיטה הצרפתית זו דרך להפחית את הסוכר.

במקרונים יש צבע מאכל - נחשב כלא בריא, אפשר לוותר עליו או להשתמש בצבע מאכל טבעי. (סתם למי שלא יודע, המון מוצרים מכילים צבעי מאכל, גם מוצרים שעושים רושם של טבעיים לחלוטין). בפוסט הזה כתבתי על רעיון לצבע מאכל טבעי ובריא



ועכשיו למליות - המלית היא המקום שלנו להיות יצירתיים ולגרום לכל מקרון להיות שונה מהאחר.

כל ממרח בריא שניתן לשלב בקינוחים ניתן לשלב במקרון,  אך כיוון שרוב הממרחים מרוכזים מדיי או לחים מדיי (ובכך עלולים להרוס את המקרון), יש לערבב את הממרחים עם המצרכים הבאים, מומלץ להיעזר במעבד מזון:


  • שקדים / פיסטוקים/ גרעינים / קוקוס / בוטנים / אגוזים וכו' טחונים דק דק.

  • פצפוצי אורז מלא, פצפוצי אורז מלא זה גם זול, גם מוסיף נפח למלית ובכך מנטרל מתיקות. אפשר לטחון את פצפוצי האורז המלא במעבד מזון.

  • רצוי להוסיף חמוצית מיובשות ללא סוכר, הן נותנות טוויסט עם טעם פירותי ומאזנות את המתיקות.

  • אפשר לערבב את המלית עם חמאת בוטנים (אך ורק ביתית), יש מתכונים בשפע באינטרנט, אבל בגדול צריך לטחון בוטנים ולהוסיף טיפה שמן, ומתקבלת חמאת בוטנים טבעית.

  • אפשר לערבב את הגרעינים / אגוזים טחונים עם טחינה ודבש / תמרים.

  • אפשר להוסיף אבקת קקאו - גם הקקאו כשלעצמו נחשב לבעל סגולות טובות

  • אפשר להשתמש בריבה ללא סוכר, מקרונים עם ריבה ללא סוכר יוצאים מדהימים, המתיקות מגיעה כבר מהציפוי של המקרונים.

  • גם אם אתם מכינים מלית לא בריאה נגיד כמו קרם חמאה, אתם יכולים לשלב אותה עם מרכיבים בריאים שהוצגו פה. תמיד אפשר גם להוסיף אבקת קקאו  /קינמון / גוג'י ברי /  או כל "מזון על" למלית .

מומלץ להשתמש במעבד מזון ליצירת ממרח חלק.



ישנן אינסוף וריאציות, רק חשוב לוודא שהמלית לא מתוקה מדיי (כי ציפוי המקרון כבר נותן את המתיקות), וכמובן שהמלית לא תהיה לחה מדיי כדי שהמקרון לא יהרס.

בחנויות טבע למינהן נמכרים ממרחים מחומרים טבעיים בלבד, אפשר לערבב אותם עם פצפוצי אורז מלא או גרנולה טחונה למשל ויש אחלה מלית. כמובן שמומלץ להכין בבית ממרח, אבל לא תמיד יש את הזמן והכלים בשביל זה.


 

 

 

כמובן שהממרחים והמליות הבריאות לא בהכרח דלי קלוריות, אבל מקרון זהו חטיף קטן, וכל קינוח בסופו של דבר עשיר בקלוריות, לא משנה אם הערכים התזונתיים גבוהים או נמוכים.

 

 

 


לבריאות :)

 
















אאאא

Comments

Couldn’t Load Comments
It looks like there was a technical problem. Try reconnecting or refreshing the page.
bottom of page