top of page

עוגיות מקרון העשויות מגרעיני חמניה ופיסטוקים טחונים


 

בוקר טוב!

שמחה רבה שמחה רבה, אביב הגיע פסח בא.. נראה לי שאת השיר הזה המציאו הקניונים... לקראת ובמהלך החג אנשים (ובעיקר נשים) מגהצים יותר מהרגיל את האשראי.

גם עליי, ככזו שלא מתלהבת יותר מדיי מקניונים ושופינג, השתולל לקראת החג ההורמון האחראי לקניות לא רציונליות.אז מה השלל הפעם? מטחנת קפה ותבלינים קטנה ומעולה. למה קניתי? כדי לטחון פולי קפה וגם כי כבר הרבה זמן שרציתי לטחון פיסטוקים כדי לשים אותם בתערובת המקרון במקום שקדים טחונים.אז באחד מימי החג ירדתי לקנות פיסטוקים ב-am:pm, המחיר היה ממש יקר וגם הפיסטוקים היו עם הקליפה, למי יש כוח לקלף.. ליד הפיסטוקים היו גרעיני חמניה קלופים, 10 ש"ח ל-150 ג', אז חשבתי לנסות לטחון את הגרעינים ולהשתמש בהם במקום אבקת השקדים:

 


 

וכך עשיתי, טחנתי את הגרעינים, המטחנה טחנה אותם דק דק כמו אבקה, והשתמשתי בהם למקרון במקום אבקת השקדים. עשיתי כמות קטנה של מקרונים, השתמשתי בחלבון אחד בלבד כי לא ידעתי איך זה ייצא, האם המקרונים יצמיחו רגליים, וגם אם כן, האם זה יהיה טעים?

אז....


כן, זה נראה כמו מקרונים! השלב הראשון עבר סבבה, כעת הייתי צריכה לחכות שהמקרונים יתקררו כדי לטעום אם הם אכילים (לעומת המקרונים שניסיתי להכין עם כורכום והיו בעלי טעם לא נחמד בכלל :) )

אז כן, המקרונים יצאו טוב והיה להם טעם של גרעיני חמניה, לכן החלטתי שמה שמתאים פה זה ריבה (לא מתוקה מדיי).זילפתי ריבה, צילמתי עם האייפון והכנסתי למקרר

 




למי זה מומלץ? למי שרגיש לאגוזים / שקדים, כאלו שיש להם אפשרות לטחון או לקנות גרעיני חמניה טחונים

מה גם שמחיר 100 ג' גרעינים  נמוך יותר ממחיר של 100 ג' שקדים, שאיתם בד"כ עושים מקרונים.על כל חלבון ביצה במקרונים, צריך להשתמש בכ-37 גרם גרעינים טחונים.אם אתם רוצים להכין, אז הכמויות הן בדיוק כמו של המתכון הרגיל, רק שבמקום אבקת שקדים שמים אבקת גרעיני חמניה.

 

כ"כ התלהבתי מהמטחנה ומכך שהמקרונים הצליחו, פסעתי לשוק הכרמל העמוס וקניתי אגוזי קשיו ופיסטוקים קלופים (כמובן שקניתי גם פולי קפה). אגוזי קשיו ופיסטוקים לא זולים, אבל אמרתי שננסה אותם חד פעמי בתוך המקרונים.


 

טחנתי את הפיסטוקים ואת האגוזים, אגוזי הקשיו הטחונים נראו בדיוק כמו שקדים לאחר טחינה, אז שמתי אותם בצד ועדיין לא השתמשתי בהם בשביל מקרונים.גם את המקרונים עם הפיסטוקים הכנתי בכמות מזערית, כי זו הפעם הראשונה שמתעסקת עם פיסטוקים טחונים.אז סיננתי את אבקת הפיסטוקים עם אבקת הסוכר, קיפלתי עם החלבון המוקצף וזילפתי


 

המקרונים התייבשו תוך 6 דקות! לעומת חצי שעה של מקרונים רגילים... אולי זה מזג האויר? או שמא הפיסטוקים עצמם? ((בהמשך גיליתי שהסיבה היא שככל שאבקת השקדים/פיסטוקים יותר טריה ונטחנה בדיוק בסמוך להכנת המקרונים, המקרונים מתייבשים מהר יותר))

שמתי בתנור... הכנתי מנה קטנה של מילוי, "קרם חמאה" - במעבד מזון עירבבתי חמאה מומסת עם אבקת סוכר, הוספתי אבקת פיסטוק וטיפ טיפה צבע מאכל למילוי (כי במקרונים עצמם לא שמתי צבע, ורציתי שיהיה ירוק בשביל התמונות), זילפתי את המילוי בתוך המקרונים וצילמתי:

 


מלית פיסטוק מומלצת?

כל עוד יש לכם מחית פיסטוק אתם מסודרים, המחית אמנם יקרה, אבל זה מה שצריך בשביל מלית פיסטוק למקרון.את המלית אפשר לערבב עם ממרח בטעם חלב (יחס של 3:1 לטובת ממרח החלב), לשלב בקרם חמאה שמכינים במיקסר, לשלב עם גנאש שוקולד, לערבב עם קצפת אינסטנט פודינג ושמנת... אינסוף וריאציות.













 

Comments


bottom of page