top of page

מקרונים במילוי קרם חמאה שוויצרי

 


אהלן

עשרות פעמים הכנתי מקרונים, עשרות פעמים הפרדתי בין החלבונים לחלמונים של הביצים, כלומר עשרות של חלמונים שהלכו לפח. השבוע החלטתי לא לזרוק את החלמונים וזאת בשביל להכין קרם פטיסייר, לא בשביל המקרונים, סתם בשביל קינוח אחר..

כהרגלי, נכנסתי ליוטיוב בשביל לראות איך מכינים קרם פטיסייר, מפה לשם בחלוניות היוטיוב קפץ סרטון שמראה איך מכינים קרם חמאה שוויצרי (שמשתמשים בו בעיקר לציפוי עוגיות, קאפקייקס וכו'). כמובן שנכנסתי לסרטון שמדגים איך מכינים, ומשם נכנסתי לעוד ועוד סרטונים של הכנת קרם חמאה שוויצרי.  ההכנה של קרם החמאה הזה קרצה לי יותר, גם כי הוא נראה לי מוצק וניתן להשתמש בו בתור מלית למקרונים, וגם כי ההכנה של קרם זה נראתה לי קלה יותר מקרם פטיסייר :) . אז ממה מורכב קרם חמאה שוויצרי קלאסי?  סוכר, חמאה כמובן, תמצית וניל, ו...חלבונים! כן, שוב חלבונים, כמו בעוגיות המקרונים עצמם, גם כאן החלמונים לא רלוונטיים. ביצים זה לא דבר יקר, כך שלא מרגיש לי רע לזרוק חלמונים פעם אחר פעם.


 

 


לפי הסרטונים שצפיתי בהם, ישנן כל מיני וריאציות של ההכנה, אפשר להשתמש בתמציות טעם אחרות מלבד תמצית הוניל, אפשר לצבוע בצבע מאכל ולשחק עם הטעמים. אין לזה סוף.


אז הכנתי קרם חמאה עם תמצית וניל (כבר אשים פה מתכון), כמובן שהורדתי בכמות הסוכר כי ציפויי המקרון כבר מספיק מתוק, ציננתי במקרר ולאחר כחצי שעה זילפתי במקרונים.


אז איך הטעם? נהדר, למרות שהשתמשתי בחמאה הכי פשוטה, זו שעולה 4 ש"ח בסופר. כמובן שאם משתמשים בחמאה איכותית הטעם הרבה יותר טוב, אבל הסתפקתי בחמאה הזולה, כי בכל זאת אני לא מחפשת מתכונים עם רכיבים יקרים.

 

המקרונים משתלבים נהדר עם קרם החמאה השוויצרי, כמובן צריך לשמור בקירור. גם כאן אפשר להשתגע עם הטעמים ולהוסיף לקרם החמאה כל מיני דברים כמו חמוציות, שברי שוקולד, סוכריות קטנות וכו'... הכנתי קרם קלאסי כי זה היה הניסיון הראשון.


ההכנה של הקרם היא לא ממש קצרה כמו יתר המליות שאני נוהגת לפרסם פה, אבל אפשר להכין כמות גדולה ולהשתמש בקרם בשביל ציפוי או מלית לעוגות ושאר קינוחים, וזה בהחלט משתלם. אם משתמשים בחמאה זולה אז מדובר בקרם עם רכיבים זולים במיוחד, ביצים, חמאה, סוכר... הכל במחירי פיקוח :)

עכשיו אשים פה מתכון שרץ ביוטיוב אשר הפחתתי ממנו את כמות סוכר, כיוון שאנחנו לא רוצים מקרון שהוא פצצת סוכר.



מרכיבים:

2 חלבונים

חצי כוס סוכר

200 גרם חמאהכ

פית וחצי תמצית וניל


הוראות הכנה:

בבאן מארי (קערה מעל סיר עם מים חמים על אש נמוכה) טורפים ללא הפסקה במשך כ-3 דקות את החלבונים עם הסוכר עד להתמזגות מוחלטת של הרכיבים

מעבירים למיקסר ומקציפים

כשהמרנג מתייצב מוסיפים כל פעם חתיכה קטנה של חמאה (לא הכל במכה אחת)

לבסוף מוסיפים תמצית וניל (או כל תמצית שתרצו) ונותנים למיקסר לערבב עוד קצת



קרם החמאה מוכן, אם יוצא קצת נוזלי יש לתת לו להתמצק מעט במקרר לפני הזילוף

 

הרגע המשמח הגיע כאשר סיימתי לצלם את העוגיות, סוף סוף אפשר היה לאכול אותם

יאמי!!

 









 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments


bottom of page