top of page

צבע מאכל טבעי במקרונים? יש חיה כזו




החדשות הטובות? אפשר להכין מקרונים סגלגלים מצבע מאכל טבעי ע"י טחינה של עלי תה צבעונייםהחדשות הרעות - צריך מטחנת תבלינים לשם כךואם כבר רוצים צבע טבעי מוכן? מסתבר שקיימים בשוק אבקות צבע מאכל 100% טבעי כמו אבקת סלק למשל...

 

בדיוק שנה שעברה כתבתי פה את הפוסט הראשון של האתר שעסק בין היתר בצבעי מאכל, שנה שלמה עברה ולא מצאתי צבע מאכל טבעי שהוא לא נוזלי ובכך יהרוס את מרנג המקרון (למעט צבע חום שמגיע מאבקת קקאו וירוק שמגיע ממצ'ה טחון). אולי בגלל שלא מצאתי בגוגל שום פרט ורמז לצבע המאכל הטבעי שכבר תראו, אולי כי לא עשיתי 1+1, לא הגעתי למסקנה שאפשר לטחון תערובת עלים צבעונית ולהשתמש בה כצבע מאכל. אחד מנסיונתיי הכושלים היה מקרון עם כורכום, חשבתי שאקבל צבע מאכל צהוב, אבל המקרונים לא היו ממש צהובים והטעם היה מזעזע.

בכל מקרה,  מדיי פעם אני קונה תערובות עלים / תה (לא, אני לא בריטית, אני סתם חולה על תה וקפה), אחת מהתערובות שקניתי הינה היביסקוס. את הטעם הזה לא כ"כ אהבתי כי הוא לימוני מדיי. יותר מחצי שנה שיש לי מטחנת תבלינים חמודה,  אך רק השבוע נפל לי האסימון שאפשר לטחון את העלים הצבעוניים האלו לכדי אבקה, אבקת צבע מאכל טבעית!

הכנתי את המקרונים, חלק מהמקרונים יצאו כמו שצריך וחלק (אלו שהיו בתבנית השניה) דהו כי לא הוצאתי את התבנית בזמן..

 

את עלי התה והתערובות הצבעוניות אפשר לקנות בשוק / חנויות טבע / חנויות תבלינים

 

אז לקחתי את עלי ההיביסקוס המיובשים (שמיוחסים להם יתרונות בריאותיים רבים)



שמתי במטחנה וטחנתי



הוספתי לתערובת אבקת השקדים והסוכר


קיפלתי עם החלבונים


זילפתי

 


צילמתי ועוד ועוד



 

 


 

 

אז.. למה כן? זה טבעי, בריא, ובאופן אישי כשאגיש מקרונים כאלו  סוף סוף לא יטרידו אותי עם השאלות אם הצבע של המקרון הוא צבע מאכל טבעי וכו'...חסרון? צריך שתהיה מטחנת תבלינים כדי להפוך את התערובת לאבקה.

חשוב לזכור כי בשיטה זו המקרונים סופגים את הטעם של העלים, אז שימו לב שיש לתערובת העלים טעם טוב, במקרה של ההיביסקוס התוצאה טובה מאד, כי הטעם הלימוני משתלב נהדר עם המתיקות של מרנג המקרון.חוץ מזה אפשר להשתמש באבקת הצבע הזו לעוד מלא קינוחים ומאכלים... לא רק עוגיות מקרון כמובן..

 


 

הניסוי הבא שלי הינו מקרון עם ספירולינה. אם מחפשים באינטרנט ספירולינה מוצאים סקירות על כך שהספירולינה היא סוג של סופר פוד ש"יכול לרפא את כל הצרות בעולם"..לא יודעת מה באמת יש באצות האלה, אבל מה שכן, יש בהן פיגמנט טבעי ירוק ובריא. אפשר להשתמש בספירולינה טחונה בתור צבע מאכל גם למרנגים / מקרונים, כיוון שזה לא נוזלי. פתיתי הספירולינה הינם בצבע טורקיז, ניתן למצוא ספירולינה גם בצורת אבקה ירוקה בחנויות מסוימות.

אז טחנתי את הספירולינה והכנתי מקרונים, התהליך הזה פחות מומלץ כי הספירולינה לא זולה בכלל



הכנתי גם עוגיות מתה ורדים טחון, הפיגמנט בורדים פחות חזק מההיביסקוס, וגם פה מתקבל צבע סגלגל, אך עדין מאד:


 


 



אופציות קיימות לצבעי מאכל טבעיים:


צבע ורוד סגלגל:

קיימת אבקת צבע מאכל טבעי למכירה שעשויה מסלק.. שווה לנסות לקנות או להכין את זה בתור צבע מאכל טבעי לקינוחים / מקרונים. (זה אותו העיקרון כמו בהיביסקוס, סלק מיובש שנטחן לכדי אבקה).


צבע חום:

קקאו כמובן


צבע ירוק:

אבקת תה מאצ'ה

  

 

 

ולסיום..בלי קשר לכלום, סתם כי זה עצוב.... השבוע נפרדנו מאחד הגדולים בהיסטוריה,  דיוויד בואי :-( ...



הפוסט הזה נכתב בשנת 2016, נכון לשנת 2024 יש אופציות נוספות של אבקות צבעי מאכל טבעי, לרוב באפיה הן יוצאות עם פיגמנט חלש יחסית ואין עדיין בשורה גדולה בתחום, כי צבעי המאכל הרגילים עדין שולטים בתחום.



Commenti

Impossibile caricare i commenti
Si è verificato un problema tecnico. Prova a riconnetterti o ad aggiornare la pagina.
bottom of page